söndag 11 december 2011

Pyssel i Höör!

I Helgen åkte vi till Höör på pyssel hos min kusin. Vilket vi inte visste att det skulle bli. Men hon är lite finurlig min kusin vilket är roligt. När vi kom dit hade hon letat fram recept på förrätt, lite soppa, varmrätt och efterrätt.
Men vi började med årets glögg, pepparkakor, russin och mandel.
Och när vi börjat sippa på glöggen hämtade hon 4 klappar. Alla fick välja 1 var att öppna och i paketen var det pyssel från Panduro. Jag fick en liten tomtefamilj med vita små luvor. Min syster fick paret Frost och Karin fick Ugglor. Sara själv fick en tomtefamilj med färgade luvor. Sen var det bara att sätta igång.

Här är min lilla byggsats.
Först skulle man måla kroppen vit 2ggr.

Annas Frost par. Ha ha ha Anna älskar verkligen att pyssla ;)
Sen skulle man sy luvor. Och då behövde vi ju lite bubbel oxå.
Riktigt söta faktiskt. Ska bara dit med halsdukar, röda näsor, hår och skägg.
Anna var väldigt luddig efter detta. Men söta blev dom.
Äntligen var det dax för mat.
Förrätt.
Ni kan tro att det var gott! Räkorna som förrätt var jättegoda och den lilla gröna soppan.
Sen var det kycklingspett, rostade rotfrukter och kall sås. Och till detta hade vi lite blåmusslor som var väldigt goda. Får se om jag kan lägga ut receptet på musslorna sen.
Detta är Saras lilla tomtefamilj. Fina....
Nu var alla tomtar klara. Bara Ugglorna kvar..
Först klar blev den gröna Ugglan.
Jättefina.
Karin fick med sig 3 söta Ugglor :)
Inte illa. Tack för en mysig helg kusin vitamin..

Kram Kram





1 kommentar:

  1. Vilken mys kusin!! Den gröna ärtsoppan & musslorna blev jag väldigt sugen på!! Fika snart?! Kramkram

    SvaraRadera