fredag 23 december 2011

En liten tanke bara...

Nu är kvällen här och man kan snart dricka lite glögg och bara mysa av allt man har. Kan inte låta bli att tänka på dom som kanske inte har någon. Julen är verkligen känslosam tycker jag. Man önskar att ingen ska behöva vara ensam. Men man vet ju att det inte är så.
Alla borde tänka på att vara lite extra hjälpsamma även om det är stressigt med allt som ska göras.
Eller faktiskt bara le lite extra mot folk man möter. Och då menar jag även de man inte känner.

Var på Netto igår, där det var en ensam tjej som hade krånglat till det för sig att springa med korgar att handla i istället för vagn.
Fråga mig inte varför?
Men hon började prata med mig. Och det hon sa var att förr var det mormor som skötte allt, men nu reser de bort istället.
Vet inte säkert hur hon menade men hon såg lite ledsen och stressad ut.
Efter ett tag kom hon fram till kassan och skulle betala sin 6 korgar med mat. Och jag packade våra varor. Då hör jag hur hon frågar personalen om man kunde få låna telefonen för att ringa taxi.
Personalen ser lite tveksam ut. Då säger hon att hon hade frågat en annan i butiken tidigare och han menade på att det kan man inte. Då svara hon i kassan ok men då är det så.
Han var kanske chef inte vet jag. Men vad faan är det??
Hon hade precis handlat 6 överfulla korgar med mat + att hon hade famnen full.
Man blir ju helt tokig!
Hon handlar sina varor i deras butik och kan inte få ringa taxi för att få hem grejerna.
Blir helt knäpp när jag tänker på det hela.
Kanske låter fånigt..
Men hur svårt är det att tänka sig in i situationen själv?
Tur man har mobil. Den fick hon ju naturligtvis låna..

Tänk så lite man kan göra bara man vill vara lite hjälpsam.

Jaha detta var bara en liten tanke från mig. Det är verkligen det lilla..

                                    
God Jul Alla

Kram kram

1 kommentar: