onsdag 7 mars 2012

Virka med tygremsor.



I Norrköping på loppis hittade jag lite fina grejer som jag har tänkt att virka med. Skulle nog passat med virknål 10. Men har man virknål 9 så får det bli 9. Det jag har tänkt är brödkorgar eller korgar. Kan ju lägga vad man vill i eller om man vill ha dom runt sina krukor kanske. Nu till våren kan det ju vara fint till lökarna.


Här är den första korgen klar. Väldigt smidig att göra faktiskt. Går ju fort när man har tjock virknål. :)



Ja hoppsan vad säger man.  Jag har lite lätt för att snöa in på saker ibland. :D Brukar vanligtvis vara musik. Men det går visst på korgar med ha ha ha.


Denna korgen var lagom att trycka ner en skål i. Så den får nog bli till min syster så hon kan fylla den med chips ;)


Blev en liten rumpvärmare av resterna. För många år sedan gjorde jag en rund matta på samma vis som denna lapp. Men som vanligt tröttnade jag på den lagom tills den blev klar. Har tyvärr ingen bild på den. Ligger nog och skrotar i garaget om jag inte har slängt den.

                                Ha en trevlig onsdag! Kram kram

               Musik: Charlene Soraia – Wherever You Will Go 

3 kommentarer:

  1. Försökte precis ringa dig....tänkte få till babyskyddet... Mattan den tar jag gärna hand om för inte ska den ligga o skräpa i garaget!!! ;-)

    SvaraRadera
  2. Tack för igår, alltid lika trevlig & tiden flyger bort! Kramkram

    SvaraRadera
  3. Tack själv Malin. ;) Nästa gång vi ses så har du säkert något alldeles extra extra att visa upp. :) Spännande..
    KRAM denna snöiga dag :D

    SvaraRadera