torsdag 8 mars 2012

Det här med lapptäcke..

Ja, det här med lapptäcke eller mormorsfilt. Börjar allvarligt fundera på om man inte kan dra det i parallell med livet som gift ha ha ha eller förhållande. En sak har jag lärt mig. Det är bättre att hålla sig till en. I det här fallet färg. (Nu pratar jag garn. Jag är INTE rasist. Vi är alla lika mycket värda) Det blir jäkligt trassligt annars och kräver mycket mer energi än att hålla sig till en. Det finns alltid en framsida och en baksida eller en bra eller mindre bra sida. Det blir inte perfekt utan lite upp lite ner. Lite knöligt i kanterna.

Och många gånger sparar man det tråkigaste till sist. Istället för att ta lite tråkigt hela tiden så man slipper att det blir så mycket på en gång. Man måste jobba på täcket hela tiden annars blir det aldrig klart och bra. Och i det här fallet får man tänka och fundera. Så det blir ganska så som man tänkt med täcket/livet.

Så vad har vi nu lärt oss av detta. Jo livet är som att göra ett lapptäcke. Man lever bara en gång och jag kommer antagligen bara göra ett täcke. Med en jäkla massa rutor som man ska få att passa ihop. Efter allt slit vill det till att vara rädd om det.

I huvudet på Jennie Magnusson Askling ;) ha ha ha

Musik: Lana Del Rey – Born To Die

2 kommentarer:

  1. Jag kan vara rädd om det;) Skit fint blir det ju!

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha du ska ju fästa trådarna Lina! Ja det blir nog bra när det blir klart ;) Kramen DAMEN ;)

    SvaraRadera