onsdag 2 maj 2012

Hoppsan! Hoppade över April...

Ursäkta mitt dåliga bloggande ;) Men ibland har man annat roligt att göra :D
Har hunnit med födelsedagar, påsk, London mm.
Nu är det härliga dagar ute med sol och värme och då börjar det ju klia i fingrarna. Har planterat ner lite nya rosor och en massa frön.
Frön är ju lite kul på så vis att man får vänta vänta och vänta.
Och sen vet man nästan inte vad eller var man har petat ner alla frön.
Här är en del som jag ska vänta på..

Det ser inte så mycket ut för världen nu. Men vem vet?
Kanske blir riktigt fint till slut. Längst bort i landet är det 2 plantor som heter Great Madien´s Blush (Alba) även kallad Jungfruros. Dom får rosa blommor som senare blir vita. Doftar gott får vi hoppas. Den blommar juni-juli Och blir 1,5-1,8 m. Mycket tålig och rikblommande. Zon I-VI
Här är en byrålåda som min syster skulle slänga. Men det blev ju en bra låda till mina frön :D
Här har jag planterat ner lite fingerborgsblommor. Vita och flerfärgade. Tänkte driva upp dom här i för att senare plantera ut där det kan passa.
Lite duk i lådan och vanlig planteringsjord med såjord på toppen. Barnen blir glada nu när man tvingar i dom glass för att få deras glasspinnar att skriva på. Bra när alla blir nöjda och glada.

Tack och hej på en stund. Nu är det annat som kallar..

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar