onsdag 2 maj 2012

En sväng i min trädgård..


Ja nu tänkte jag att vi tar en sväng i trädgården medans den ser tråkig ut för att sen kunna se hur fint det kan bli. Hoppas jag ;)
Rabarber är ju ett måste kan jag tycka :D

Tråkig pallkrage.

Här blir det oregano, Koriander, Salvia och rosenböna som får klättra över spaljén hade jag tänkt.

Humle där det kan behöva växa så man slipper se grannens kompost ;)

En rand med Bankeryds jordgubbar. Smidigt att rensa men krångligt att klippa tycker vissa. Sen är det röda/svarta vinbär och krusbär såklart.

Polstjärnan som är på g. Och Polkagrisros Rosa Mundi som jag planterade förra sommaren. Lite Lavendel mellan varje ros.

Här är det en kant med Iris som jag både tycker om och inte tycker om.

Här planterade jag en Polstjärnan förra sommaren som nu är på g.

Vit Pion och piprankan som grannen ville skicka över till mig. Man tackar!
Även en liten Lavendel som jag hoppas ska bli fin och växa till sig i sommar.

Åbrodd som blir superfina till sommaren och doftar jättegott.
Pergolan med rosor New Dawn & Honungsros och på insidan sitter det även klematis och murgröna. Honungsrosen funkar verkligen bra här där jag bor. New Dawn är lite svårare.

Kiwi som har klarat sig ca 4år i korgen. Man måste ha en hona och en hane. Jag har Anna & Oscar. Så det brukar bli små Kiwis. ;)

Häggmispel för att den blommar så fint.
Jaha det här var en liten sväng. Finns mer och mer ska det bli :D

MUSIK:Linnea Olsson – Ah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar